Lilla Melodifestivalen

Jag är då en av 8 finalister i Lilla melodifestivalen 2014, och det är så himla roligt, jag har fått upplevelser, minnen och vänner för livet! :) Det här är tredje gången jag söker och nu tredje gången gillt kommer jag till final! Ett bevis på att aldirg ge upp när man verkligen vill någonting

1. Hur man sökte: 
Jag gick in på lilla meodifestivalens hemsida och klickade i att jag ville vara med osv och skickade in en video där jag sjöng. 

2. Meddelandet: 
Efter ett tag fick man ett mail om man kommit till audition, dit de plockar ut 20 st av alla som sökt :)

3. Audition: 
Där blev man indelad i grupper beroende på vart man bodde, jag hamnade då i stockholmsgruppen. 
Man blev intervjuad och hela gruppen blev filmade så man fick göra flera omtagningar när man tex gick. 
Sedan gick man in till ett rum där man väntade tills man fick gå ner till juryn där man skulle sjunga den låten man "sökte" med och även en egengjord "slask" (en typ halvfärdig låt)

5. Meddelandet (igen) :
En vecka senare fick man besked via telefon (eller mail) om man kommit till final.

6. Träffen: 
Alla som kommit träffades några veckor senare på Lionhearts skivbolag där vi fick lära känna varandra. 

7. Låtskrivandet: 
Sedan fick man sin producent och började skriva sin låt :)

8. Allmänt: 
Sedan träffades vi några gånger till och filmade och va med varandra och spelade in och avslutade låtarna. 

Såååå nu är vi inne på sista veckan innan finalen :)))))))) 
Så hype hahah men det ska verkligen bli sjukt kul. 

Info:
Min låt: Du är inte ensam
Den handlar om alla frågor man ställer sig själv, om hur man ska vara, vad alla ska tycka. Man ska vara sig själv även i de svåraste stunderna, för om du är dig själv så kommer det alltid vara nån som finns för dig, då kommer du inte vara ensam. Bara du är just du :)
Jag har skrivit den med Thomas G-son

Tid och plats för finalen: 
Gröna Lund-  Fredag 6/6 
17-18 
Stora scenen

Kom jättegärna och kolla och stöd mig, behöver ert stöd!! ❤️

Puss! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: