Träning

Jag spelar fotboll i laget ÄAIK (Älvsjö aik) och har gjort i typ 8 år. Nu på sommaren har vi inga träningar så vi har fått ett träningsprogram för hela sommaren. Detta för att vi inte ska tappa det vi tränat upp. Men jag tränar inte bara för att hålla mig i form, utan också för att det kan vara skönt ibland att röra på sig, för annars blir man så seg. 
 
Men för er som inte tränar, det är kul! 
Och framför allt mår man bra.

Här är några tips :) 
Ett tips är att sätta upp ett program som du gör kanske 1 eller 2 gånger i veckan i början. 
Ha något som motiverar dig, ett mål tillexempel. Springa en viss sträcka på en viss tid, klara ett visst antal armhävningar eller situps, vad som helst! :)
Sen är det också bra att skriva upp vad man har gjort, för då har man koll.

Träning får dig både att må bra och känna dig bra. För om du når upp till målen så känner man att man har lyckats, och den känslan är svår att ogilla. 
Så är det med allt, sätt upp mål och kämpa tills du lyckas! 

Som jag tillexempel, ville springa en mil! 
Och det gjorde jag, och dessutom på 57 minuter första gången! :)

Några små tips, hoppas ni gillar dem. 
Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: